Kundservice

https://www.funidelia.se/cart

Ångerrätt

Ångerrätt

Användaren har ångerrätt av det köp som gjorts via webbplatsen www.funidelia.se, och kan returnera produkten, om den inte är till belåtenhet, inom högst 14 dagar från den dag som du eller en tredje part som du angav, annan än transportföretaget, förvärvade innehav av varan.

För att utnyttja ångerrätten måste du meddela FUNIGLOBAL DEVELOPMENT S.L. Calle Poetisa María Zambrano nº 31, Edificio WTCZ, Torre Este, Planta 16, 50018 Zaragoza - Spanien eller genom att skriva till oss via vårt kontaktformulär om ditt beslut att dra dig ur kontraktet genom ett entydigt uttalande (till exempel ett brev skickat via post eller ett email via formuläret). Du kan använda denna modell med ångerrättformulär, men det är inte obligatoriskt. För att uppfylla tidsfristen för ångerrätt är det tillräckligt att meddelandet om denna önskan meddelas oss före utgången av motsvarande tidsfrist (14 kalenderdagar).

Konsekvenser av ångerrätt

Om du vill utnyttja din ångerrätt, kommer vi att återbetala dig alla betalningar gjorda, inklusive leveranskostnader (med undantag för de extra kostnader till följd av ditt val av leveranssätt som skiljer sig från vårt vanliga leveranserbjudande) utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 kalenderdagar från den dag då vi informeras om ditt beslut att dra dig ur detta avtal och under förutsättning att vi mottagit varan eller produkterna som omfattas av returen. Vi kommer att genomföra återbetalningen med samma betalningsmetod som du använde vid den inledande transaktionen, om du inte uttryckligen ber om något annat ;. i vilket fall som helst, kommer du inte drabbas av några avgifter till följd av återbetalning.

Vi kan hålla inne återbetalningen tills det att vi har fått tillbaka varan eller tills du kan presentera ett leveransbevis av returen, beroende på vilket som sker först.

Du måste returnera varorna till Ingram Micro Nordic Logistics AB / Funidelia, Vevgatan 18, 504 64, Borås, Sweden, utan onödigt dröjsmål och i alla händelser inte senare än inom 14 kalenderdagar från det datum då du meddelar oss ditt beslut att returnera. Tidsfristen uppfylls om du skickar tillbaka varorna innan perioden är slut. Kostnaden för att skicka returen kommer att bäras av kunden.

Du är ansvarig för den minskade värdet av produkterna om de hanterats mer än nödvändigt för att gå igenom dess skick, egenskaper och funktion.

Hur bestämmer vi värdeminskning av produkterna

För att fastställa varornas skick, egenskaper och funktion, behöver du manipulera och inspektera varorna (i) med omsorg och (ii) på samma sätt som i en butik. Eventuell överdriven manipulering eller inspektion av produkterna kan leda till att varornas värde minskar, för vilka vi har rätt att göra motsvarande avdrag när vi genomför ersättningen för den mottagna betalningen. Vi kommer att bestämma värdeminskningen från fall till fall. Du kan öppna förpackningen och inspektera varornas tyger och färger med försiktighet, förutsatt att öppnandet görs utan att förstöra förpackningen. Om förpackningen är trasig anser vi att varans värde har minskat. Vi påminner dig om att under den tid de är i din egendom och tills du returnerar dem till oss, ansvarar du för varorna och ansvarar därför för eventuella skador som uppstår på dem.

Vanliga bestämmelser

Du har inte rätt att säga upp avtalet och returnera någon av följande produkter:

- Personliga eller skräddarsydda artiklar

- Varor förseglade av hälso- eller hygienskäl som har öppnats efter leverans

Din rätt att återkalla avtalet gäller endast för de produkter som returneras på samma villkor som du mottog dem. Ingen återbetalning kommer att göras om produkten har använts utöver den nödvändiga inspektionen. Produkter som inte är i samma skick som när de skickades eller som har skadats, så var försiktig med produkten/produkterna medan de är i din besittning.

Efter att ha granskat produkten kommer vi att meddela dig om du har rätt till återbetalning av det betalade beloppet. Återbetalning av transportkostnader kommer endast att göras när ångerrätten utövas inom laglig tid och alla föremål som utgör den aktuella ordern returneras. I händelse av att det finns ett fel i innehållet i returpaketet, som inte kan hänföras till Funidelia, har vi rätt att ersätta motsvarande kostnader om det är möjligt att återlämna returen till er igen. Härmed säkertställer vi alltid att de rättigheter och åtgärder som genomförs är enligt gällande lagstiftning.

Returer av defekta produkter

Med vår kundservice försöker vi erbjuda våra kunder snabb och effektiv service för att lösa eventuella problem med våra produkter eller leveranser.

Om du märker någon skada vid leverans kontakta oss omedelbart via mail för efter två (2) arbetsdagar efter mottagandet av produkten kommer vi inte att acceptera reklamationer rörande transporten.

Där du anser att leveranstiden av produkten inte uppfyller villkoren i avtalet, bör du kontakta oss omedelbart via våra kontaktvägar och ange ordernummer osv samt skadan det innebär.

Vi kommer att noggrant undersöka den returnerade produkten och vi meddelar dig via e-post inom rimlig tid om återbetalningen eller ersättningen är tillämplig. Återbetalning eller ersättning av produkten kommer att göras så snart som möjligt och under alla omständigheter inom 14 dagar efter den dag då vi skickar ett meddelande om att lämplig ersättning eller utbyte av avvikande artikel.

De belopp som betalas för produkter som returneras på grund av något fel eller defekt, om en sådan finns, kommer att återbetalas i sin helhet, inklusive kostnader fraktkostnader för leverans av varan och de kostnader som du ådragit dig genom att returnera den till oss. Återbetalningen kommer att ske med samma betalningsmetod som användes vid inköpet.

Andra relaterade frågor:
Top